Friday 20 February 2009

Innsbruck-Tak Kenal Maka Tak Cinta...Pehhh..

Assalamualaikum.......Isnin 16 Feb 2009, bertolak ke Innsbruck, Austria dari Gatwick Airport untuk menghadiri Conference IASTED....heehe...wife aku ler....aku tukang teman dan tukang amik kesempatan jer....so, hari Isnin tu bertolak dari 27, Teall Road dlm kul 5.30pg untuk ke Digbeth Bus Station kat Birmingham.....naik bas jer ke London yg memakan masa hampir 4jam.....amik flight EasyJet...cam AirAsia ler....tambah murah kononnya...hhehe...

Penerbangan dari London ke Innsbruck amik masa kira2 2jam....sampai kat Innsbruck ni kira jam 2.30ptg....cantik jer airport dia, dikelilingi gunung2 bersalji....maklum ler skang kat sini tengah winter....tengok ramalan cuaca kata seminggu ni kat Austria memang salji jer....hehehehe..main salji lagi....

Hotel penginapan 4 hari 3 malam....biasa2 ajer...

Atas: Permandangan dari bilik aku....
Bawah: Bilik aku belah kiri.....


Turun jer flight, melilau sat cari kopi dan roti2 yg blh makan.....perut lapar...hehehe...pastu pekena kopi seround, terus jer cari teksi....tunjukkan alamat hotel kat driver teksi...dia angguk dan terus berdesup meninggalkan airport menuju hotel....dlm 10minit kot sampai kat hotel....10 euro jugak...hehehe...keadaan hotel ni takde lah cantik kalau tgk dr luar...hotel murah2 jer....janji blh lepak 3 mlm kat sini.....

Permandangan sepanjang menuju ke Congress Innsbruck....

Lepas jer check in, lepak sat kat bilik sambil tgk2 keadaan sekitar....pastu solat sat, terus jer kuar semula...tujuan utama nak cari tempat conference tu....kalau dah jumpe hari ni,sok senang skit..blh budget2 masa lebih kurang..hehehe...pendaftaran hari Selasa....8pg....so,amik kesempatan masa terluang (aku ler byk masa terluang...wife aku tgh berdebar...hehehe) ni utk cari tempat dan sambil2 nak biasakan jalan2 kat sini.....

Semua jalan diseliputi salji.....
Paling penting nak jalan2 kat tempat yg aku sendiripun lum penah jejak ni mesti ada peta..hahaha...so, awal2 lagi dah cilok peta kat hotel tadi....Innsbruck ni satu bandar memang bandar perlancongan kot....sebab bg aku yg tak penah jejak kaki ke sini pun sewenang2nya blh cari tempat2 hanya berdasarkan peta..memang bandar mesra pelancong....hehehe....
Bas kat depan...tram kat belakang....camne diaorg arrange waktu berjln taktau ler..hehe

Kalau tgk wayar2 berselerak kat atas tu....tu lah wayar2 utk tram....

Untuk pengetahuan, Innsbruck ni terletak di bhg bawah Austria, Innsbruck jugak pernah menganjurkan Sukan Olimpik Musim Sejuk 1964 kot...pehhh...bersempadan dgn Swiss.....banjaran Alps tu kira menjalar ke sini jugak ler......kalau nak ikutkan kat dlm peta tu terdapat hampir 60 tempat menarik untuk dilawati....aduhai, mana nak sempat oooiii....lain ler kalau dtg sini memang nak berjalan....ni dtg sebab ada conference..(ye lah tu...)..hahaha...so, kesimpulannya....cari satu dua tempat yg paling best.....habiskan masa kat situ jer....hehehe..
Sekitar bandar apabila malam menjelang....
Seperti aku cakap tadi, tak susah nak cari satu2 tempat tu kalau kita betul2 ikut peta...tak pyh naik teksi or bas..jalan kaki jer...dapat jugak ler cari tempat conference yg bakal berlaku esoknya....tempat ni dipanggil Congress Innsbruck....lega hati wife aku...hehehe....

Swarovski....tempat barangan kristal....ada kilang kat sini....dipanggil Crystal World...coming soon..

Lepas jer jumpe Congress tu, hari pun nak gelap....onway balik hotel, jalan2 skit kat bandar dia....nak tgk keadaan bandarnya pulak...dapat snap sekeping dua pun kira ok ler...


Nilah Congress nya....tempat conference tu.....sok sehari suntuk wife aku kat sini...aku?ape lagi...jalan sorang2 ler sambil snap2 gambar...

1 comment:

Anonymous said...

lawo...lawo...