Friday 12 February 2010

Sejenak Di Malaya.....

Assalamualaikum....9hb Dec 2009 yg lalu, setelah 2th setgh duk kat UK ni, aku balik sat ke Malaya utk sama2 memeriahkan majlis perkahwinan adik ipar aku....wife aku dah balik dulu dah, aku balik seminggu slps wife aku balik....bukan saje2 nak balik asing2, takut nanti amik cuti lama2 kang kena pulak cari keje lain..hehehe...alhamdulillah dua2 majikan aku ok jer....balik2 jer, tak sempat nak jet lag dah....pasal 11hb tu terus jer ada majlis akad nikah kat umah pompuan kat KL....gambar kat atas tu tgh buat persiapan terakhir kat surau seblm menuju ke umah pengantin pompuan....tema purple...hehe...

Alhamdulillah, dgn sekali lafaz, mereka telah selamat menjadi suami isteri, moga berkekalan ke akhir hayat....esoknya pulak, majlis kenduri kat umah pengantin pompuan pulak...bertemakan warna merah sgtlah mak ngah, majlis berlangsung dgn meriahnya...alhamdulillah.....

Abih jer kenduri belah pompuan, aku ngan wife, dari KL, terus jer ke Ipoh, Perak...nak jumpa abg aku kat sana...lama dah tak jumpa anak2 sedara kat Ipoh ni....heheehe...bermalam semlm kat Ipoh, terus lagi perjalanan menuju ke Lumut sebab sorang lagi abg aku ada kat sana...pastu dah alang2 kat Lumut ni, aku terus jer ke Pulau Pangkor barang sehari dua....tgk2 laut, sape kata kat Malaya takde tempat yg cantik2...

Setelah 2 hari mengambil angin pantai, terus je balik JB sebab pasni ada kenduri belah pengantin lelaki pulak kat JB....temanya kuning lah pulak...kenduri tak dibuat kat umah, buat kat JB Catering..senang skit....hehehe...agenda aku seterusnya....sehari selepas kenduri, aku turun lak ke Terengganu, nak jumpa kakak2 aku lak...sorang kat Dungun, sorang kat Batu Rakit...ziarah kubur arwah Mak, Ayah, Adik sekali..alhamdulillah...lama jugak aku tak balik kampung.....

Selepas tu ke Kuantan, jumpe member2 lama....pekena makanan2 yg dah lama tak makan...mantappp....22hb dah sampai JB balik, esoknya ke Batu Pahat lak, tgk2 apa yg patut, settlekan mana yg tak settle...coz lusanya dah nak berlps ke KL....balik hari tu memang aku rasa cukup "rushing", 14 hari nak buat semua benda....dan alhamdulillah, semua berehh..dikhabarkan kat UK, snow turun dgn lebatnya....harap2 flight aku tak delay...kalau delay alamatnya akan terdelay skali ler program aku....huhuhu

Pada 25 Dec 2009, terbang semula ke Bumi Permaisuri, Birmingham,UK, kali ni aku dtg bersama 8 org family sebelah wife aku.....Mak, Abah, Ipah, Idah, pasangan pengantin baru, Uda dan Nazifah dan 2 sepupu ira, Iffah dan Izyan....memang program dah siap utk diaorg....harap2 semuanya berjalan lancar....Alhamdulillah, sampai kat Stansted, london dlm kul 11mlm, sampai kat Birmingham dlm pukul 2pg....letihhh...nak tido...sok nak lyn diaorg ber'Boxing Day' kat Cheshire.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

jupemungdenung: sampai jupe lg Malaya...kali ni for good..insyaallah...

No comments: