Sunday 7 March 2010

Shakespeare Country & Oxfordshire...

Assalamualaikum......28 Dec 2009...hari ketiga...lawatan ke Strafford Upon Avon...tempat lahir William Shakespears.....gambar atas tu Cottage tempat lahir dia ler tu....masih lagi teguh berdiri....walaupun berusia beberatus tahun....(tak sure berape ratus th..tulis je ler beberatus tahun..hehehe)

Hebat sgt ke Shakespears ni..?taktau ler teman....kalau dah hasil karya dia boleh merubah dunia tu, kira hebat ler no..?mcm P.Ramlee kot kalau kat Malaya...or nak lebih tepat lagi mcm Sasterawan Negara ler kot....A.Samad Said ke, Shahnon Ahmad ke, Usman Awang ke.....tapi ada ke lagi rumah kelahiran depa2 ni seme..?takat yg teman tau, rumah kelahiran Tun Razak ngan Tun Dr Mahathir tu ada ler.....hehehe...

Lepas lepak barang 2-3 jam kat sini....rombongan menuju lak ke Oxfordshire....alah..saje je depa nak tgk Oxford University tu...bukan apa sgt pun....nak wat penuh kamera je...sambil2 tu nak abihkan pound beli baju Oxford U brg selai dua....

Abih je round sini.....rombongan pun bertolak balik ke Birmingham....driver nak rehat2 sat...29 Dec lak, bawak depan ni gi jalan2 yg dekat2 jer....Stoke On Trent cari pinggan mangkuk serba sedikit wat balik Malaya nanti....pastu terus balik....malam tu bwk Uda layan game kat Villa Park....Aston Villa Vs Liverpool....team favorite tuuu....mengigil tgk bola mlm tu....sebab ditemani salji yg turun lebat.....huhuhu....nasib baik Liverpool menang...gol masa tambahan Torres.....gambar2 lak tak jumpe cari...aku letak mana ntah.....aduhai...

5 comments:

danny said...

best pulok negeri omputih ni gayanya

Jankaulu said...

memang best nan, sbb tu latar tempat mimpi aku selalunya luar negeri...

danny said...

ala mu ni kiman. Mana aku ada, mu ada. Mana aku ada, mu ada.

Tak boleh ke mu mimpi kt tempat lain?

madier said...

asal aku mimpi,ko dtg...asal aku mimpi,ko dtg...hehehe

Jankaulu said...

aku ginilah nan, menumpang kasih sana sini...(baca dengan nada sedih dan terkilan)