Monday 22 November 2010

Redha je lerrrr......huhu

Assalamualaikum.....hari sabtu, 3 hari seblm umat Islam menyambut Aidil Adha, keretaku telah di calarkan oleh sebuah kereta ntah sape ntah....aduyai...kejadian berlaku dlm sekitar kul 2ptg....so, cam biasa lah, hari sabtu ni, hari cuti aku, kadang2 jer aku keje, tu pun kalau bos suh dtg...hari jumaat ptg tu, sblm aku balik keje, boss ckp suh aku dtg esoknya...aku ckp ok jer, tapi lewat skit ler...so, aku dtg dlm kul 1tghari...cantik jer aku parking kete kat tempat biasa....kunci keta, pastu masuk buat keje yg mana tak settle sementara menunggu boss panggil nak check invoice yg tertunggak smlm...

Dalam kira2 kul 2ptg, boss panggil aku ke dpn, ngatkan nak settlekan keje, rupe2nya dia bgtau 'somebody scratch your car'...rupenya dia tgk dlm cctv kat dpn dia....akupun gi ler tgk kereta aku, teruk ke?gitu ler calarnya (rujuk gambar), yg langgarnya dah lesap...ikut2kan, geram jugak...pahtu, adalah sorang pekerja yg slalu wat maintainance cctv dtg jumpe aku, bg no plate keta yg langgar tu, siap bg no tipon dia lagi, katanya sanggup jadi saksi kalau nak wat report or claim insurance...fikir punya fikir....tanya pendapat beberapa org member....pastu buat kesimpulan, emmmm...biar jelah...nak claim insurance kang kena wat report polis, report polis kang, byk pulak kejenya nanti...leceh...so, redha jelah...huhuhuhu...

3 comments:

PakJAM said...

ish ish...
sabar Madi...
tukar aje bumper lain, cari kat Taroni belakang tu..hehee

Reduan said...

alamak, report la polis. nak jugak tau kaedah penyelesaian nya ala UK

idasm said...

redha je? takpe.. nanti allah akan bagi rezeki kut lain ...

insyaallah....