Wednesday 15 October 2008

Lesen Pun Dah Sampai...

Alhamdulillah....15 Okt 2008, setelah seminggu menunggu,akhirnya sampai jugak lesen UK aku...hhehehe..lesen Malaysia aku dah tak valid nak guna kat sini setelah tamat tempoh setahun...dalam akhir bulan 6 ari tu...so,dalam 3 bulan lebih jugak aku memandu kat sini tanpa lesen...kalau tgk polis jer mula gelabah...
Ni gambar depan lesen memandu UK aku...dapat 3 kategori..kereta,motor,tricycle....so,lepas ni panjang skit langkah..hehehe..tak ler cuak sangat kalau bertembung ngan polis...ada gak member dah kena tahan..siap polis angkut keta tu...balik jln kaki....polis kat sini bkn cam Msia..bagi RM50,blh lepas....akupun penah skali kena tahan,masa balik keje kul 3pg..tapi waktu lesen Msia aku valid lagi...selamat...
Ni plak bahagian belakang lesen...valid sampai 2045 tu..cam tak caya jer....sebenarnya ada 2 cara nak amik lesen kat sini...yg pertama biasalah...cara tradisional....amik teori..pastu amik pratikal..lulus jer,dapat ler lesen...cara kedua lak cara tak payah amik teori ngan praktikal....tapi cara ni tak langgar undang2 pun...cara yg sah..diluluskan oleh DVLA gak...DVLA ni kira cam JPJ lah kalau kat Msia...aku dah amik cara pertama..tak lulus...hehehe...so,nak tak nak terpaksa lah wat cara ni.....hehhehe...

9 comments:

Anonymous said...

madi... ingat tak polis JPJ tu kata "dua-dua saya saman!" hehehe...

madier said...

hahahaha...ngat nan...padahal dia nak duit ropenya...cheh...masa tu kat kuantan...dr megamall mnak ke kuantan parade kan?lawok..lawok...

sini tak gitu nan...dia scan no plate blakang...seme maklumat dia tau..takleh nak kelentong...heheheh

Anonymous said...

dari ktn parade nak ke megamall rasanya... sblm trafik light depan megamall.

aku yang duk sebelah pemandu pun dia nak saman! kelakor lah pegawai jpj tuh. kalo ada kamera, aku rakam dah gambonya... kehkehkeh

madier said...

hehehhee...lawok..kalu ada blog masa tu..dah citer dlam blog dah..siap gambo lagi...tapi lebuhh gak 50 hengget....

Mc Zue said...

aku pun pernah kena gak dengan yani on the way dari ktn nak ke pekan.. nasib baik lepas.. hehehe

Jankaulu said...

tuan puteri memang dia tak saman zue...

Anonymous said...

macam mana ambik lesen ni? ni lesen convert dari hong kong ke? macam berminat juga sebab dah setahun di UK (derby) & tak konfident nak ambik test. baru-baru ni saja ada dengar pasal lesen ni, tapi tak dapat details. boleh bgtau mcm mana nak mohon? thanks

ady
derby UK

KOYAN said...

siap le mung bagi rasuah..aku dok tahuu...

madier said...

to Ady Derby.....camne nak contact hang?blh citer2 pasal lesen ni....contact sy..07517950021..madi

ustaz....aku dah tobat,tak bg rasuah dah....masa kena tahan kat simpang paloh inai,bawak kepek....aku cakap..kalu nok saman..saman ler...naik tension mamat tu aku dok hulur kat dia....hahahaha...last2 dia bg last warning....aku tau dia nak pitih....aku berjaya kawal perasaan takut....alhamdulillah....