Friday 25 July 2008

Farnborough Air Show...Part 1...Jalan2 Cari MAKAN...

19 Julai 2008....hari Sabtu...aku ngan Ira nak gi tgk Air Show...Air Show ni kat Farnborough...tapi aku lepak semalam kat Hotel pinggir Highway..dekat plak ngan London...so,dari duk lepak kat hotel tu baik aku kuar jalan2 cari MAKAN...aku tau tempat ni sebab member wife aku yg bgtau...so,ape salah kalau cuba kan?lagipun tekakpun dah lama tak rasa masakan kedai mamak ni...hehhe...
MAKAN ni restoran org melayu kat pinggir London...org Kelantan rasanya,sebab dia punya pelayan tu "kechek" kelate ngan aku...byk gak menu2 yg membuatkan aku tak sabar nak makan ni....tapi harganya kira ikut duit sini ler...pehhh..roti canai 3.95pound tu...

Ada nasi lemak,nasi goreng kampung,nasi goreng cina,char kuew teow dan macam2 lagi ler yg sebijik menu kedai makan kat Malaysia....teruja sungguh rasanya....

Suasana kat dalam restoran ni biasa2 jer...nampak tak mamat yg pakai topi yg sedang layan mat saleh tu...dia ni ler yg aku cakap org kelate tu...nama dia Izwan...pekerja lain termasuk bossnya ada kat dapur sedang berhempas pulas penuhi permintaan pengunjung..kata Izwan,ramai sangat pelanggan,lebih2 lagi hari sabtu ngan ahad....

Best jugak tgk mat2 ngan minah2 salleh ni makan kat sini....cam berselera jer menjamu masakan Melayu..tu yg buat aku rasa bangga tu...kat MAKAN ni
,selain dari masakan goreng2..ada gak nasi berlauk...minah salleh tu tgh makan nasi putih ngan lauk pauk yg disediakan ler tu...hehhe..

Izwan tgk panaskan nasi ngan lauk yg pelanggan pesan pakai microwave..hehehe..biasa lah kat sini..masakan cepat sejuk...kalau tak panaskan,nanti tak selera nak makan2...kata Izwan lagi,boss dia nak besarkan lagi restoran ni,nak sewa kedai sebelah...berdasarkan sambutan yg menggalakkan dari pengunjung....Alhamdulillah...aku tumpang bangga...hehhehe

Ni plak antara hiasan yg ada kat dalam restoran MAKAN...siap kartun Ujang tu....

Hari tu aku order Teh Tarik ngan Char Kuew Teow....tak dapat nak gambarkan bestnya dapat makan selera Melayu ni.....
Kuew Teow Goreng...nampak sedap jer..memang sedap pun...lama dah merindui masakan dari Msia...peluang jangan dilepaskan....aku pesan Char Kuew Teow...tapi realitinya, rasanya, sebijik cam Kueh Teow Goreng..takpelah..santap jelah....

Sampai licin tuuu...hahahah...ni buktinya..memang lama tak makan kot..hahaha..lain kali datang lagi....nak tau citer pasal Air Show?hehhehe..tunggu Part 2....

6 comments:

Mc Zue said...

d.. berselera betul ko makan.. yang tinggal cuma lada dan sudu jer.. agak2nya kalau sudu tu boleh makan harusss takda dalam pinggan tu...hehehe.. gurau jer ya d.. jgn marah.

madier said...

zue..memang selerapun...hhehe..tu lah pasal...nasib baik pinggan tu tak leh makan gak...kalau tak dah tinggal meja jer...hahahah...

Jankaulu said...

emm, kalu ada nasi, roti canai dan teh tarik , aku rasa aku boleh hidup girang...

Zamri said...

Apa kata ko berhempas pulas lak bekerja di situ. Leh makan masakan Melayu tiap2 hari. :P

madier said...

zamri...nak gak keje situ..tapi jauh maaaaa....heheehe

Mata Hati said...

Amboi laparnya...kesian plak. terkejut jugak aku tengok gambar last tu licin. Apa kata ko bukak jugak kedai kat sana, ok la tu. Bleh buat duit.