Monday 14 July 2008

Stonehenge...10 Keajaiban Dunia

ngan member..Azlihan..(org Johor gak...)


Ira ngan Nita(wife Azlihan..) dan anak2nya....Nurin,Danish..


lagi 500 yard nak sampai....


ramai gak org tgk batu tu....


asyik ujan saje....


batu ni ler yg aku tgk...Stonehenge...


ramai gak org nengok....takde ler malu sgt...


nilah bentuk Stonehenge sepenuhnya..taktau ler ape fungsinya...katanya jam..


ni lukisan kat dinding ler...


selamat dtg ke Stonehenge....


Stonehenge....satu keajaiban...


SALAM.....

25 May 2008....hasil dari tgk2 internet...terjumpalah satu tempat ni...Stonehenge namanya...katanya dalam area UK gak...termasuk dalam senarai keajaiban Dunia...tapi tak termasuk ler dlm 7 benda ajaib di Dunia...rasanya tangga ke 10 jer...ok ler tu...menarik gak..nak gak tau,apa yg ajaib sgt tu....rugi lak kalau lepaskan pluang ni....so akupun berangkat ler pegi pepagi buta ngan sorang member aku...


Camne ler org dulu2 ni bawak batu besar2 gitu ye..?kalau tgk kat sekeliling tu,bukan kawasan berbatu...kawasan tanah lapang jer..mana ler diaorg ni ambik batu2 tu...besar2 lak tu...taktau ler..kata org,org dulu2 ni besar2...tul lah kot...


Apa yg aku faham, batu tu membentuk jam..mungkin org zaman ni nak tentukan masa kot...tu kena baca sejarah Stonehenge ler... http://witcombe.sbc.edu/earthmysteries/EMStonehenge.html
Opp..satu lagi....baju tu kebetulan je sama...hahahaha...jgn lak kata..madi ni asyik pakai baju tu jer...hahahaha...'pakai baju tu jer,aku gi jalan2..gi jalan2 jer,pakai baju tu...'

3 comments:

Jankaulu said...

Madie, dulu sebelum aku kerja kat ksp aku g jugak kat stonehenge...(nak jugak..)

Mata Hati said...

bila tengok stonehenge ni aku terpandang lak kat member aku kalendar dia kebetulan gambar ni jugak..lagi la buat aku kagum..hebat2. untung dapat tengok.

madier said...

jankaulu/mata hati...ye ke?kat mana2 pun leh tgk...hehehe..takde pe pun..batu jer...hahhaha..