Sunday 27 July 2008

Farnborough Air Show...Part 2..Menuju Destinasi..

Assalamualaikum w.b.t....


Ni ler tiket aku nak masuk Air Show kat Farnborough ni...oklah tu..Air Show ni cam LIMA Langkawi ler lebih kurang....2 tahun skali...kat Msia, tak penah pegi pun....hehehe...

Aku sampai kat tempat penginapan ni dalam pukul 7ptg ...ni gambar amik pagi esoknya...waktu nak bertolak ke Farnborough tu...hehehe...tu pasal nampak panas terik tu...hehehe..kalau kat Malaysia..kiranya cam Seri Msia ler...tak mahal sgt rate dia....

Travelodge ni duk kat pinggir highway....kira macam R&R ler kalau kat PLUS tu....kiranya tempat persinggahan pada mereka2 yg buat perjalanan jauh ler kot....

Ni tempat makan2 sebelah Travelodge tu....ada Burger King, Costa...ada stesen minyak, KFC dan macam2 lagi ler kat sini...sama jer cam R&R tu...sebijik...bezanya kat sini KFC,Burger King dia takleh nak makan..hehehe...

Dah nak sampai pun....nak kuar highway pun...elok jer aku amik gambar tu...bukan sebab cekap guna kamera...sebab keta jalan cam siput....jem giler babas...kalau ikutkan hati,cam malas jer nak teruskan...nasib baik tiket dah beli..kalau tak...aku dah patah balik dah..hehehe

Dah sampai Farnborough...ni dah dekat ni..dalam 5-10minit sampai ler kot...

Aduhai...sampai akhirnya..kat tempat parking...mana shownya..??cehh...ni baru tempat parking keta...mak aiii...kena jalan lagi ler tu nak ke tempat Air Show....aku dan Ira ikut ler org2 yg berjalan kaki...maklum ler,first time...kata org yg dah pegi,ada bas nak ke tempat tu....ikut punya ikut...dalam 15 jalan,sampai kat tempat Air Show tu..cehh...tertipu lagi...ingatkan nak gi kat tempat bas...rupenya diaorg ni terus jer ke tapak pameran......nak tercabut rasa kaki...

Ni ler pelan Air Show tu....dalam dewan ada,luar pun ada.....luas lah jugak kawasan dia....katanya terbesar kat dunia..tak tau ler aku...nak banding ngan LIMA pun takleh nak banding sebab aku pun lum penah gi LIMA...hehhe..Bersama2 pejalan2 kaki menghampiri pintu masuk pameran....kat bawah tu aku bagi skit rakaman Air Bus kat udara..kapal terbang terbesar tu....Part 3 nanti aku tunjuk gambar2 jelah kot...hehehe..ada ke Part 3...??tgk ler nanti....hehehe..



Kesimpulannya.....penat berjalan jer....comfirm lain kali tak gi dah....hehehe...


2 comments:

danny said...

best jalan2. cuma yang berbeza jalan2 kat malaysia dikelilingi org malaysia tapi kat sana dikelilingi mat saleh. Mesti terasa kelainan kan?

madier said...

yup...lain skali pak....