Monday 24 November 2008

Catatan Perjalanan...Stamford Bridge,Chelsea

Assalamualaikum....welcome to Stamford Bridge...dari Fulham,aku terus ke sini...tak jauh sgt pun kira-kira 8-10 minit perjalanan jer..takde jam...hahaha...alhamdulillah...sorang member aku dah setgh jam sampai sini,sorang lagi sampai sama2 ngan aku....ngatkan tadi aku paling lewat...

Sebenarnya ni kali kedua aku kesini....first time dulu sampai dah lewat ptg...kedaipun dah tutup...kali ni cantik2 jer....kul 2lbh sampai sini...aku bkn fan Chelsea sebenarnya...tapi aku cukup kagum dgn marketing ngan promosi yg club ni buat.....bukan promosi apa pun.....sampai2 jer kat sini,ngatkan nak terus jer masuk kedai....tapi terpaksa berhenti untuk amik gambar sebab kat dinding ada gambar2 terbaru player ngan coach skali....siap ada satu kerusi kosong utk visitor...memang takde kat mana2 stadium yg penah aku pegi....
Pastu ada lak dia letak player disetiap wall dgn gaya masing2....cam gambar yang aku amik kat atas tu...pastu ada tempat persalinan..lorong masuk....so,kita blh bergambar kat situ dgn gaya masing2...hahahha....memang aku kagum.....bijak...bijak....


Ni pulak gambar kat luar shop dia....sebelum masuk sempat snap dulu barang sekeping dua....pasni kopak lagi duit aku...hahaha...masuk kedai nak cari apa2 yg berkenan untuk kenangan...cari punya cari..member beritahu ada jersi 5pound..pehhh...teruja gak nak beli...belek punya belek,mak aiii,gabak tu, XXXXXL....pasallah jual murah......hahaha...takpelah... beli cam biasa dah lah....satu pennant,2 key chain untuk kenangan....

Hehehe..jgn marah penyokong Chelsea.....Chelsea bagus..Ballack jer tak bagus...hehehe

Lepas beli pe yg patut.....kamipun berbincang....nak teruskan ke destinasi seterusnya or nak terus balik Birm....bukan apa..dengan amik kira jalan jam....hari hampir gelap..ni malas jalan waktu gini...cepat sgt gelapnya...so,sorang member nak balik terus...aku ngan sorang lagi member teruskan ke Wembley..kira destinasi terakhir ler sblm balik umah...tapi apa2 pun,makan dulu bekalan yg dibawak....depan Stamford Bridge tu jugak kami berkelah...hehehe
p.s:pas ni kena wat tugasan lah pulok...hehhe...

4 comments:

eN ciPaN said...

wah..jeles seyh tgk..sbg fans chelsea tmpt ni mmg kena pi..huhuh

madier said...

bila tu?meh ler..air asia kan dah lancar tambah murah ke UK...hehehe...

KOYAN said...

jauh perjalanan luas pengetahuan....hebat mung....

eN ciPaN said...

insyaAllah..ni tgh deal nk pi bln 3..k.ira dah perangat soh pi..huhu..