Wednesday 19 November 2008

Madame Tussauds...

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.......
Kita teruskan lagi jalan2 pi london....lepas je makan2 kat Buckingham Palace...kami menapak pulak ke tube station tadi,nak catch up train ke Baker Street...tempat bermastautinnya Celebrity2 lilin...hehehe...mana lagi kalau bukan Madame Tussauds....

Madame Tussauds ni tempat dimana manusia2 'terkenal' diabadikan dalam bentuk patung lilin...tiket masuk 22.5pound sekepala...itu kalau masuk masa pagi....tapi aku dpt yg 12.5pound sorang sebab masuk ptg..5.30ptg...kira oklah...blh jimat 10pound...hehheh...tu pasal ler sampai berkejar je....."DO U SMELL WHAT THE ROCK IS COOKING?"....
...beriya Tom Cruise ajak aku posing ngan dia....

Dalam dewan ni dibahagikan kpd beberapa bhgian...antaranya ialah sukan,penjenayah,pemimpin2 dunia,keluarga diraja dan beberapa bhgian lagi..akupun dah lupa..hehehe...masuk2 je kat bhgian pertama,nampak patung David Beckham ngan Victoria tgh posing..apalagi terus amik gambar...kalau nak ikutkan,hampir seme celebrity aku bgambar tapi tak seme aku masukkan dlm blog ni...mana yg aku rasa ok jer untuk tatapan semua....



John Travolta & Samuel L Jackson

Biasalah...ada yg nampak cam patung...hehehe..ada jugak yg nampak real...satu contoh yg nampak real ialah patung Royal Family England....pehhhh...memang real...maybe nak jaga status keluarga diraja kot.....Prince Charles ngan Carmilla Parker pun rasanya real...tapi anak2 dia nampek ler tak real sgt.....Puteri Diana ada gak,tapi duk terasing jer kat tepi dinding..hehehe....

Bahagian pemimpin2 dunia ada Hitler,Ghadaffi,Saddam,Mathama Gandhi,Fidel Castro,Bush,Blair,Reegan,Martin Luther King,Yasser Arafat,Nelson Mandela dan banyak lagi ler...aku cari jugak kot2 ada terselit Tun Mahathir ke...Tun Razak ke...hehehe..takde ler plak...

Kalau kat bahagian sukan tu,ada Lance Amstrong,Pele,Rooney,Jose Mourinho,Lineker,Jonny Wilkinson,Tiger Wood,Boris Becker,Muhammad Ali,Jonah Lomu......taktau ler aku dia pilih camne...takde pun patung Arton Senna ke,Schumacher ke,Maradona ke(maybe masih marah kot pasal Hand Of God tu)..hehehe...
Mourinho pun ada......
Relax lah Lance....kita sampai penamat sama2 ler....

Jonny Wilkinson.....

"Betul ke tak betul aku pukul ni Tiger?"
"Aduuhhhh....main kasar ke?"
Banyak jugak rupanya nak jelajah kat dlm Madame Tussauds ni....yang aku pelik tu,pelakon Bollywoodpun blh terselit...ada Amitabh Bachchan, Aiswarya Rai dan mamat kat bawah ni...aduhai....lagi ler mushkil dihati....hehehe...glamour kot Salman Khan kat UK kot...

Dan sebagaimana biasa,diaorg ni tak lupa pada tokoh2 sejarah diaorg....kat bawah ni ada aku masukkan gambar Charles Dickens kot....akupun taktau..hahaha...ada lagi tokoh2 sejarah diaorg..cam Albert Einstein, Isaac Newton dll...

"Nak saya baca yg mana Pak?"

Tu ler serba sedikit pasal Madame Tussaud ni....memandangkan masa dah lewat,so..ini lah tempat terakhir yg aku dpt singgah untuk hari pertama...pasni nak naik tube lagi,nak gi kat parking...dan macam biasa ler...sebelum balik hotel,nak singgah makan mlm kat MAKAN Restoran dulu..pekena teh tarik ngan kuew teow goreng....hehehe....sok nak gi jalan2 lagi......
p.s:hari kedua...jln2 jelajah stadium kat London....tungguu..

6 comments:

Eja said...

Pergh! jeles betul aku tgk....

hisyamrahman said...

gu...mung x gi oxford street ke...syurga membeli belah bro...

madier said...

eja:hehehehe...

cokdang:syurga beli belah bg org2 kaya gu...hehehe....memang ada dlm tentatifpun...tapi biasalah,nak kejar masa....lain kali ler kot....hehehe

hisyamrahman said...

gu...oxford street dok giru gu...regent street tempat org kaya...kat oxford street masa2 gini...jersi pun muroh gu...

madier said...

hehehe...ari tu memang dok dang nok gi bro...lain kali kot...byk tpt shopping sini gu...muroh2...ada Chesire Oak...ada Junction 32....semenya kat outlet2....biasa aku gi Chesire jer kalu nak shopping...maybe Boxing day ni nok gi Junction 32 lak kot...Oxford Street tu lain tahun kot....heheheh

Jankaulu said...

ni la malas nak bukak ni!tiba-tiba je jelous...