Tuesday 9 September 2008

Money....

Salam.....nak citer skit pasal duit kat sini....gambar atas tu duit 5pound dan beberapa duit syiling...1pound,20pence,5pence dan 10pence....gambar depan seme duit kertas kat UK ni tercatat gambar Queen....biasalah..pemerintah tertinggi Great Britain....heheehe...cuma gambar belakang jer lain skit...kalau duit 5pound ada gambar mereka yg terkenal kot kat UK ni....aku taktau le gambar sape..tapi kalau note 10pound ada gambar Maslow kot....
Ni pulak note 20pound...biasanya kat sini..note 20pound lah yg paling besar blh dipegang....aku kat sini penah sesekali jer tgk note 50pound...note 50pound biasanya kita dapat bila kita mula2 tukar matawang..masa aku mula2 tukar setahun dulu..dptlah merasa dan tgk note 50pound ni...memang jarang sgt...bila kita membeli belah guna note 50pound pun,org kat sini akan rasa kagum bila tgk....ngatkan aku jer yg kagum...itulah yg berlaku bila aku guna note 50pound ni kat kedai....oleh kerana tu,tak dptlah aku tunjukkan note 50pound tu...hehehehe

Ni gambar belakang note 20pound..ada gambar Adam Smith...Dnan kenal kot mamat ni...biasanya bila kuarkan duit kat sini guna kad,note 20 jer yg ada...dan jumlah paling maksima blh kuar hanya 250-300pound jer sehari...takleh lebih...kat UK nipun...jarang sgt org bwk cash byk2...main tenyeh kad jer..guna Debit Card jer.....maknanya,cara byr pakai Kad Debit ni memang sudah diterima dan menjadi amalan biasa kat sini....satu benda lagi yg dikagumi di tempat org....harap Negaraku Malaysia dapat apply cara ni skit masa lagi....memang dah digunakan di Malaysia..cuma tak secara menyeluruh.....hehehehe...

Salam Namaste.....
P.S:..lupa nak citer..satu lagi,duit depa ni gabak2...kalau masuk dlm wallet,sampai terkeluar..kena lipat2 skit bg tak nampak..hahaha

2 comments:

Jankaulu said...

mungkin mereka besar-besar so dut pun besar jugak, he heh e

madier said...

heheehehe...ada logika