Monday 15 September 2008

Venue Of The Battle...

Salam.....

Sepanjang setahun duk sini...adalah 5 or 6 Stadium aku kunjungi...biasalah,org cakap,kalau gi UK ni,tak sah kalau tak gi kat Stadium2 bola ni...maklumlah,League paling hebat di dunia...(maybe disebabkan ramai player ternama bermain kat EPL)...dalam 6 Stadium tu..cuma Villa Park jer aku pernah masuk tgk game....Villa vs Chelsea, Villa vs Man U...biasalah...dah dekat ngan tempat tinggal aku....hehehe..

Gambar atas ni...St James Park...Home Stadium untuk Newcastle United...pasukan kegemaran The Nan...hahaha..guane gamok Newcastle le ning?

Biasanya setiap Stadium ada Museum mereka sendiri....blh wat tour kat dlm setiap Stadium yg dilawati....tapi aku tak join tour ler, maybe lain kali....


Ni pulak,pandangan depan St. James Park....


Selamat datang ke St. James Park....hehehe..jauh ler jugak perjalanan ke Newcastle ni dari tempat aku(Birmingham)...makan masa 3 jam jugak....taktau lah bila lagi nak dtg sini...kalau ada masa dan rezeki..maybe aku akan ke sini lagi..tapi bukan sekadar utk lawatan,tapi untuk tgk games....

Ni pulak Stadium Red Devil..team mana lagi kalau tak Man United...aku tak amik byk gambar sgt kat Old Trafford ni...biasa ler..musuh utama..hahaha...ada ler jugak gambar kat dalam kedai..tapi tak sesuai nak tunjuk.....hehehe...


Stadium paling besar kat UK ni rasanya....pehhh...Old Trafford...kata org yg penah gi tgk bola kat sini..dlm 90 minit permainan...sesaatpun tak duduk...asyik berdiri jer dr mula games sampai habis....letihhh..maybe suasana kat dalam tu best kot...tgk ler nanti....teringin jugak nak tgk games kat sini...tapi yg leceh nya..tiket payah nak dapat....hehehe...takpe,akan aku usahakan jugak....


Haaa...ni dia...Anfield....stadium pasukan kegemaran aku....Liverpool FC....nilah tempat Liverpool main...ni first time pegi Anfield...saje tinjau2...

Seperti yg aku bgtau tadi..setiap stadium kat sini mesti ada Museum & Tour...biasalah,diaorg ni cari duit dgn cara ni lah...tu pasal depa blh wat business juta2 melalui bolasepak...peminat ada di seluruh dunia...satu lagi,dlm stadium ni,mesti ada kedai jual mcm2 brg berkaitan Kelab diaorg....

Ni pandangan sisi Anfield...kalau nak ikutkan bandar Liverpool ni cikai jer...kecil,cinonet jer bandarnya...tak macam Manchester or lain2 bandar kat UK ni...yg menaikkan Liverpool kat mata dunia ni ada 2 benda jer...satu, sudah semestinya Kelab Bolasepaknya dan lagi satu...group Beatles (yg ada John Lennon tu..)asal dari bandar ni.....hehehe..salah satu impian jugak nak tgk Liverpool main kat sini...

Stadium kat tempat tinggal aku..Villa Park,Hometown Venue untuk Aston Villa FC..kira dlm 2mile jer dr umah sewa aku....kiranya beruntung gak aku sebab sejak setahun 2 ni Aston Villa makin menyerlah...blh lah layan game2 depa lawan gergasi EPL....

Sebab kena minat Aston Villa...kerana aku duk kat area ni...hehhe...satu lagi sebab gabungan warna maroon ngan biru air laut tu yg lawa tu...hehehe

Gambar ni lak aku amik masa seblm sepak mula nak lawan Chelsea tahun lepas....meriah jugak lah...

Gambar suasana dlm Villa Park...ni lagi sejam nak mula...org tak ramai lagi...

Dah terlanjur citer pasal Stadium....ni lak Stadium Millenium Cardiff...aku gi tahun lepas jugak...lawat member kat sana....Fakri @ Pok Me....Ex UUM mesti kenal ler.....umah dia sebelah je ngan Stadium ni.....
Memang cantik ler Stadium ni....biasanya Final F.A Cup wat kat sini sejak Stadium Wembley dibaikpulih....tapi masa aku gi ni,diaorg tgh wat Rugby World Cup...dapat gak rasa suasananya....
Bukti kaki aku dah jejak Millennium Stadium...hahaha...satu lagi Stadium yg aku gi,yg dekat gak ngan tempat aku...St Andrew Stadium....tempat Birmingham City FC main...tapi lupa nak amik gambar....sekarang ni Birmingham FC tengah bergelut untuk kembali ke Premier League....harap2 tahun depan diaorg dapat kembali......
Harap2 tahun ni dapat gi Stamford Bridge, Arsenal dan lain2....

2 comments:

Anonymous said...

bila la nak pi newcastle united... aku ingat nak beli la kelab tu. hehehe

madier said...

beli jangan tak beli...hahaha...