Friday 5 December 2008

Ramalanku Benar Belaka.....

Assalamualaikum......camne nak mula eik?hehehe...aku yakin semua orang tengok berita kan?tak kiralah berita RTM ke...TV3 ke...kalau dulu hanya ada Berita Perdana TV1 ngan Buletin Utama TV3 jer kat TV...tapi aku rasa sekarang semua channel ada berita masing2...tapi bukan berita kat channel mana paling best yg aku nak citer....aku rasa,dalam setiap berita yg korang semua tgk tu....part yg paling best mesti tajuk berita....maybe skit2 pasal berita dunia....dan part yg paling ditunggu2 mesti ler berita sukan...kalau ada berita pasal hiburan..mesti korang pun suka.....dan mesti korang semua perasan dlm setiap berita di semua channel....part paling last ialah ramalan cuaca.......kan?kan?

Akupun cam korang(kebykkannya ler) jugak,dulu aku tak ambik endah sgt pasal ramalan cuaca ni....abih jer berita sukan,terus je tukar channel lain....taktau ler pasal apa...maybe ramalan cuaca ni takde kaitan ngan hidup kita kot...or hanya ramalan jer...bukan betul pun....atau mungkin jugak cuaca kat Malaysia hanya ada panas ngan sekali sekala hujan je kot...tu yg tak amik pot sgt tu....

Tapi semenjak dua menjak duk kat negara org ni....rasanya ramalan cuaca ni jadi sangat2 berguna....hampir setiap hari mesti tgk ramalan cuaca....lebih2 lagi kalau ada event (biasanya kalau nak gi berjalan ler..)pada satu2 tarikh....takpun setiap hujung minggu...Sabtu ngan Ahad...upacara terhebat....apa lagi kalau bukan Car Boot Sales....ramalan cuaca kat sini aku rasa dlm 95% tepat....rasa blh dipercayai ler...macam hari tu...ramalan kata kul 3ptg,akan turun snow...masa tu aku kat tpt keje...mcm tak yakin mulanya...tak penah2 bln Okt snow turun....tup2..dlm kul 3 lebih kurang...memang betul snow turun....blh tgk kat gambar2 kat atas...sumbangan member aku...aku tak bawak kamera masa tu..hehehe....



p.s..takziah diucapkan pada mangsa2 tanah runtuh di Bukit Antarabangsa, Malaysia....

No comments: