Monday 23 March 2009

Bawak Artis Jalan2....Hahahaha...

Assalamualaikum....
Jumaat lepas, ada member dtg...member wife aku sebenarnya....Izwan namanya....satu kelas ngan wife aku masa wat Master kat UUM dulu....dia saje dtg nak cuti ngan jalan2 kat UK katanya.....biasalah,AirAsia tgh wat promotion.....rasanya flight dia tu flight pertama AirAsia ke London......
Flight dia sampai kat Stansted Airport dlm kul 1030mlm....so, dlm kul 830mlm aku bertolak dari Birmingham....2 jam 30 minit sampai kat Airport...ngam2 je....dlm flight yg sama ada Along(anak sedara Ecah,gambar atas), dtg UK nak wat presentation Master dia kat Germany.....pehhh....(masa aku wat Master dulu takde pulak present kat luar negara)..hahahaha...nak present kat depan kelaspun tergagap-gagap....

So,blh lah jugak jumpa Along ni....ngatkan nak angkut skali Along tapi nak wat camne, dia dtg ngan Lecturer dia....dan ada org dari Nott yg jemputkan....sebenarnya ada brg penting yg Along bawak dari Malaysia ni...baik punya....hehehe...pas jumpa Along sat, amik gambar, amik brg...terus balik ke Birm...moga Along selamat ber"presentation"....sampai kat Birmingham dlm kul 3pg...tido, sok nak gi keje lak.....nampaknya sok, wife aku jelah bawak si Izwan ni ronda2 Birmingham.....

Sabtu.....kul 7pg, aku bawak dia gi Villa Park....amik gambar lebih kurang, pastu kitaorg gi Car Boot....layan carboot ler dulu sebelum gi jauh....hehehe...dlm plannya, si Izwan ni nak gi lawat stadium2 jer...so, senang ler skit aku nak bawak...hahaha....abih jer round carboot, dlm kul 10pg....terus jer ke Anfield...taktau ler brapa kali aku dah ke Anfield ni....takpa lah, janji tetamu puas hati....hehe...

Pas layan Anfield, dia shopping apa2 yg patut (sakan jugak si Izwan ni shopping)....gi plak ke Goodison Park, Everton.....tak jauh dari Anfield ni....dlm 8 minit jer.....
Lepas tu bawak lak ke Old Trafford....memang rancang baik punya, takde game home hari tu....Liverpool lak layan Villa esoknya....so, takdelah jem sgt....senang jer dapat parking.....destinasi terakhir hari tu ke Manchester City, pun tak jauh dari Old Trafford....alang2 dah sampai, pegi ajerlah kan? So, kami sampai semula ke Birm dlm kul 8mlm....letih...tak pegi Majlis Ilmu ler mlm tu...sory Rosli....letih sgt....hehehe....sebab sok pagi2 nak ke London Train Station lak, nak antar Izwan.....

Ahad.....pukul 8pg aku bertolak ke London.....nak antar si Izwan ni kat Train Station, dia nak layan Paris lak....dia naik EuroStar...amboi, sakan mamat ni berjalan....Train dia bertolak kul 1230 tghari....so, sebagai tak menghampakan dia, aku bawak dia ke Emirate Stadium....kalau tak bawak kang, kempunan dia nanti..maklum ler fanatik Arsenal....

Lepas tu, kami gi makan kat MSD...dia jer yg makan, aku kat keta sebab takde parking....aku ok jer, nanti blh layan makan kat MAKAN...hehehe...pas makan, terus je antar ke Stesen Keretapi..drop by jer....selamat berjalan Izwan....kalau ada rezeki lebih, dtg ler lagi.....hehehe...

Lepas makan, terus balik ke Birmingham....nak sampai dlm kul 5ptg ni sebab nak main bola pulak....sampai umah dlm lebih kurang pukul 5, solat, tukar baju terus nak gi main bola....ketuk pintu umah jiran...nak ajak dia skali....ada pulak live Liverpool vs Villa....layan dulu.....tgk Villa kena titik 5 bijik....hahahaha....tak jadi main bola aku hari tu....

gambar: insan Firdaus..nak tau lebih lanjut klik http://www.firdaus.net/ hehehe

8 comments:

hisyamrahman said...

kalu aku gi...mung tak bwk aku jalang...siap mung

Jankaulu said...

best dapat jalang luar negara...

Aku...kan Abangg said...

die.....mung making putihhhh pulok...tapi rase2 pung***g mu tetap hitammmm...salammmmmm

madier said...

cokdang:duk main kalu...mai lah dulu sini....heehe...

jan:try ler skali suki....

abg rem:putih ke?abg dah tau tu diam2 dah lah..jgn bgtau kat sape2...hahaha

danny said...

aku rasa kumpulan firdaus ni dari uum ni. Tul tak? (Soalan ni ditanya sebelum aku masuk laman web dia tu). Aku kenai sorang tu... muka dia famous kat uum

madier said...

Dnan:yup betul...dari UUM...masa konvo MBA kita pun dia ada wat persembahan kat Pesta Konvo...hehehe

MrsNor said...

tak pernah ku tahu kewujudan kumpulan ini huhuuuhu apatah lagi penyanyi itu ...

madier said...

MrsNor...hehehe...biasalah tu...kumpulan tumbuh bagai cendawan masa eranya..sama cam zaman rock dulu2...