Tuesday 3 March 2009

Lanjutan Aksi Main Ski....

Assalamualaikum.....gambar2 kat bawah ni adalah lanjutan dari aksi pra amatur ski ari tu...hahaha....sebenarnya pada hari ketiga ni...cuaca sgt baik...keluar jer pintu hotel, pehh..matahari memancarkan sinarnya....terang sgt2...mcm tau2 jer aku nak gi main ski....hahaha....

Masa wife aku gi conference smlm,adalah terjumpa 2-3 org Melayu Msia....sorang dari Malaysia dan sorang lagi kawan sekolah menengah aku dulu...dia pun tgh sambung Phd kat Southampton....diaorg memang dtg sini nak bercuti skali...bminggu2 lepak sini...hehehe...kata diaorg ni kalau nak senang beli jer card kat Tourist Info. Centre...dapat naik seme free..nak masuk museum ke, apa ke seme merangkumi skali.....pe lagi..ptg smlm beli ler kat tu 25 euro sorang untuk 24jam...

Train akan berhenti kat sini ler...pastu sambung naik kepuncak naik kabel....
Sebenarnya kat Innsbruck ni terdapat 9 tempat ski....yg aku pegi ni salah satu dari 9 tu...dan yg terdekat dgn tempat aku duduk....mulanya naik train...pastu kena naik kabel lak nak ke puncak...plan aku nak naik puncak dulu....nak tgk pemandangan kat atas, pastu baru turun kat tempat Ski....so, enjoy ler permandangan dan aksi amatur aku....hahaha...

Tempat kanak2 berlatih.....gambar atas lak, benteng2 untuk elakkan pemain ski jatuh kot...hahaha....

Pas turun bawah ngan ski...naik balik guna kabel ni.....nak byk kali pun takpe sampai muntah....hehehe

Satu tempat yg sama..dalam suasana berbeza...aktiviti Winter dan aktiviti Summer....

Ni ler tempat aku main ski tu.....snow yg tebal...kira ok ler untuk permulaan,tak licin sgt kot mcm kat Scotland (menurut kata member ler kat sana lg licin dan mencabar...aku tak penah pegi pun)....takpe lah tak mencabarpun...janji dapat main ski....hehee
Sedang tgk2 keadaan sekeliling.....ni kat aras dua....tempat amatur asah bakat....cantik kan....

Silau mata weii....kena pantulan matahari ke snow...pehh..pedih...

Dah siap2 sedia....

Satu aksi yg agak cemas dilakukan.......saje je tu.....hahaha...nasib baik takde org....

Aksi membrek...kena senggehkan punggung 45 darjah....hehehe..yg ni baru betul...belasah jelah madi ooooiii...


Nak pulangkan peralatan.....kira berbaloi lah kot...15euro untuk setgh hari......payah jugak nak bukak kasut ni....


Tu dia.....mamat ni lah kot yg aku amik gambar dia kat atas puncak tadi...dah sampai sini dah...hahaha...(permandangan dlm kabel...nak turun)

Permandangan kat perhentian train....kat bawah tu bandar Innsbruck....cantikk...

1 comment:

hisyamrahman said...

cayala gu...boleh main ski....bravooooo