Wednesday 25 March 2009

Suka Dan Duka....SESMA88-92

Assalamualaikum......

Sekadar nak imbas kembali zaman2 sekolah menengah dulu.....sekolah menengah aku dulu kat Gong Badak, Kuala Terengganu..kalau naik bas tu 40sen je tambang dr kampung aku...hehehe....sekolah aku tu nama Sekolah Sains Sultan Mahmud...atau nama ringkasnya SESMA....kira sekolah berasrama penuh lah ni......


Sekolah aku ni diapit oleh Sekolah Menengah Teknik dikiri dan Vokasional di kanan....kat depan sikit ada Sekolah Agama Tok Jirirng....masa gi semayang Jumaat tu nampak ler beza dia sebab ada 4 color sampin yg dipakai....warna merah Sekolah aku punya....ada biru air laut(intonasi P.Ramlee dlm Pendekar Bujang Lapok), ada biru gelap(Sekolah Teknik) dan semestinya hijau untuk Sekolah Agama.....senang nak kenal, kalau hisap rokok masa kat masjid tu taulah budak sekolah mana...hahaha....


Sebenarnya byk lagi kenangan kat sekolah menengah ni....paling seronok masa Form 5...bebas skit ler dari kena buli...hahaha....aku nak imbas ni bukan apa pun, sebab aku yakin kita seme ni mesti rasa kenangan yg paling best dlm hidup ialah masa kat sekolah menengah selain kenangan masa kat Universiti,....mungkin jugak kawan2 kita yg ada disekeliling kita sekarang ni, paling ramai ialah kawan yg kita kenal masa zaman keje, lepas tu kawan2 masa zaman U or Kolej dulu....ada ke lagi kawan2 zaman sekolah menengah dulu?lost contact terus kan?hehehe...kalau adapun kawan tu dpt masuk sama U dgn kita....cam aku ni, adalah 2-3 org member satu sekolah dpt ke UUM...tu yg ada contact sampai sekarang....


Panjangnya mukadimah....hehehe....baru2 ni....Asrul a.k.a Joeker ada contact aku....Joeker ni member aku kat UUM dan member aku masa sekolah menengah jugak...katanya dia buat perjumpaan semula geng2 SESMA 88-92, batch aku ler tu...hehehe...blh tahan jugaklah yg datang....seme dah berkeluarga dan beranak pinak dah.....ada jugak yg temu jodoh ngan sesama batch...alhamdulillah...moga berkekalan hendaknya....


Best jugak kalau dapat jumpa member2 lama satu sekolah ni......yang best didgr ialah mereka seme berjaya....ada yg keje best2....ada yg keje sampai ke China, Arab Saudi dan lain2 negara.....ada jugak yg sedang sambung Phd kat UK ni....wife aku ada terjumpa kat Austria hari tu....conference yg sama tapi lain2 session...


Dan berita yg sedih lak.....ada gak beberapa org member aku ni dah dijemput Ilahi.....tu yg terkejut dgr tu..maklumlah, sejak abih SPM tahun 92 dulu....dah tak dgr khabar berita dari diaorg melainkan yg duk sekampung ngan aku dan yg belajar satu Universiti ngan aku.....ada yg meninggal kerana kemalangan, ada yg sakit.....tu lah lumrah hidup.....masing2 teruskan perjalanan masing2 menuju ke satu Destinasi....tapi yg paling utama ialah Destinasi Akhirat....


Untuk keluarga Arwah Pok aka Syukri, Wan Baihaki, Norlaila....semoga tabah hadapi kehilangan ni.....Al Fatihah untuk arwah...semoga roh Allayarham/mah ditempatkan dalam golongan yg beriman...Amin....


Terima kasih gak pada Joeker kerana berikan alamat facebook member2 lama....mcm jejak kasih lah pulok....lepas ni nak cari geng sekolah rendah pulok kot...hahaaha..harap2 wat lagi reunion geng2 lama ni,aku pun nak join gak....pada geng2 SESMA88-92 yg ada baca blog aku ni...mintok maaf byk2 ler kalau ada salah silap zaman rock kangkang dulu...hhehe...mcm hari raya lah pulok...SESMA88-92, korang memang best....chowww...


p/s: seronok tgk member2 berjaya.....tumpang gembira....

3 comments:

hisyamrahman said...

kelas gu...sekolah teknik dulu...musti pandai baiki kete

Anonymous said...

aku rasa sekoloh teknik tu sebeloh sekoloh dia. Dia skoloh ditengah yg diapit sekoloh teknik n vokey

madier said...

hahaha..pandai dnan...faham...cokdang kena baca molek...hahahaha