Saturday 9 October 2010

Roast Chicken Satuuu !!!

Assalamualaikum....

ari tu aku teringin nak makan ayam yg lain skit dari biasa...asyik2 ayam goreng, ayam sambal, ayam gulai...ayam jenis lain takde ke?kalau tgk citer Jamie Oliver aka Naked Chef-chef peberet aku,kuikuikui...(satu hari nak gak g Restaurant Fifteen dia kat London), nampak sedap pulak Roasted Chicken kalau mamat ni buat...kalau try kira mantap jugak ni....hehehe...masa kat Malaya dulu, slalu layan Astro citer Jamie Oliver ni...dia jugak ler salah satu sebab aku nak sgt dtg sini...kuikuikui..mamat ni memang sempoi....dlm pd tu, sejak dua menjak ni pulok, ada jugak member yg buat ayam stail gini....rasanya, leh tahan ler...

bersambung dgn citer tadi, akupun mengadu ler pada wife aku..hehehe..."rasa nak makan Roast Chicken ler pulok, nanti kita beli ayam, kita buat nak?"...ceh...kita tuuu....heheehe..walaupun penglibatan aku dlm menghasilkan ayam ni rasanya 20% jer kot...byk ler tu...hehehe..setelah bertungkus lumus...akhirnyaaaa...jeng,jeng,jeng....siap ler Roasted Chicken ala Jamie Oliver ni....perghhhhh...........byk lagi gambar nak yg diambik,tapi cam segan ler pulok nak tunjuk...nanti korang takut tgk ayam tu....hehehe..tu pasal aku letak gambar close up jer...kira ok ler tu..

udohnya...rasa mcm blog masakan pulok jadinya blog aku ni....huhuhu...

3 comments:

PakJAM said...

Nampak sedap tu Madi..!

idasm said...

oklah tu... nampak pon sedap aje....

madier said...

Pak Jam,Ida...nampak jer cam sedap...hehe,tapi rasapun sodap..haha