Thursday 19 June 2008

Harga Barang Naik maaaa....

Salammmm...

Dalam 1 - 2 minggu lepas adalah duk baca blog member kat Malaysia...seme duk bincang pasal minyak naik...harga barang melambung...seme tgh pening camne nak survive...blh ke survive...kata Najib...UBAH GAYA HIDUP....

Bagi aku..bkn kat Malaysia jer jadi camtu...kat UK nipun sama jer...seme brg dah start naik...petrol usah citer ler....brg2 keperluan pun makin naik....aduhai..fening..fening....ni aku nak buat perbandingan skit masa aku mula sampai dulu ngan sekarang...mula2 harga petrol...masa aku sampai dulu petrol sekitar 0.97p perliter...sekarang ni dah cecah 1.16p perliter..kalau dulu aku isi minyak dalam 30pound blh jejak 7-8hari...itu siap blh gi balik keje lagi tu...sekarang ni isi 30pound...pehhh...dptlah 5-6hari...terasa gak oooo...petrol kat sini bkn cam kat Msia..satu harga jer...kat sini,kerajaan tetapkan julat antara harga minima ngan harga maksima...pandai2lah stesen minyak nak jual brape..janji jangan kurang dr hg min,jgn lebih dr hg maksima...aku cari yg paling murah jelah...hehehe

Minyak masak pun dah naik...dulu dlm 1pound lebih utk pack 3 liter....sekarang ni dah jadi 3pound lebih...

Beraspun naik harga...paling tinggi aku rasa...dulu dlm 15pound untuk 20kg...sekarang dah cecah 26pound....

Kesimpulannya kat sini....kita senasib jeeee....mari ler sama2 UBAH CARA HIDUP....hahhahaaha..

2 comments:

Jankaulu said...

minyak tu sumber semulajadi, ia makin sikit, makin sikit... bila DD terus increase so?

kekgi brapa pulak naik?

madier said...

taktau ler...ni pun tgh duk galok naik ni...selang 2 hari naik 1 sen..