Monday 16 June 2008

Tempat cari makan...

Sainsbury's-keje pertama


TNT Kingsbury-keje sekarang



Hahaha...nilah 2 tempat keje ambo kat UK ni...mencari sesuap nasi dibumi asing....gambo sebelah atas tu Sainsbury's....ala2 giant,carrefour le..tempat ni first job aku dapat...jgn salah faham,bkn keje ngan company ni...tugas aku tukang cuci company ni....ni gambo masa aku lps cuci,segan nak tunjuk gambo sblm cuci...teruk sgt kotornya....hahhaa...aku 2 kali keje kat sini...first, bln 7 th lepas aku keje kat sini...diaorg pindahkan aku kat cawangan lain...jauh maaa dr umah..tu pasal ler aku bhenti...


kali kedua aku masuk keje kat sini balik..ganti member yg bhenti...keje bawak mesin cuci...senang skit...5 - 8 pg...sempat 4 bln jer keje...akhir bln 5 ari tu aku bhenti....moralnya kat sini...jgn pandang rendah pada yg keje tukang cuci...takde diaorg,takleh nak idup kite atas bumi ni...hehhee..


yg gambar bawah tu,second job aku...TNT..keje sebagai parcel sorter...berat keje ni...seblh mlm lak tu...kul 8 - 3pg...dah dekat setahun dah aku keje sini...dulu pas balik keje ni..terus sambung kat sainsbury's tu...kul 9 baru sampai umah...pastu tido....skang ni,balik ajer keje TNT..solat subuh..layan internet sat..tgk blog sat(org baru ada blog)..hahaha..pastu baru tido...

pada yg ada keje tu..keje lah rajin2...jujur...tekun..sabar....jgn makan rasuah...biarlah org lain nak kata apa kat kita..janji kita jujur pada keje kite...insyaallah kejujuran tu pasti dibalas dgn keberkatan....amin..

3 comments:

Mc Zue said...

tersentuh d dengan advice yang ko bagi.. huhuhu..yang penting kita kena bersyukur dengan rezeki dan nikmat yang diberikan..

Mata Hati said...

ok ape janji kerja..jadi jaga pun aku sanggup kalu duk sana..nak sampai sane bukan senang.calang 2 org je bleh survive kat sana. yang penting jgn hanyut dah dengan kemodenan. Allahuakbar

madier said...

sejak korang pakat2 wat blog jer aku blh rasa happy skit duk sini...blh tgk2 blog korang...rasa dekat skit..cam dulu2..hehehe..

harap2 wife aku berjaya dapatkan Phd dia...

insyaallah dpt hadapi cabaran mendtg...