Friday 27 June 2008

Pinggan Oh Pinggan...


English Tableware...

Set Royal Albert: Old Country Roses



Set Royal Albert: Old Country Roses





Set Royal Albert: Old Country Roses




Kat atas ni sedikit gambar2 tableware Inggeris yg glamour kat sini...datang sini baru kenal tableware ni...org dok sebut royal albert lah...royal doultonlah...pinggan2 yg mak datin selalu pakailah...barulah tau bagaimana rupanya....:)..aku tak amik pot sgt pasal pinggan mangkuk ni...ni pun tanya2 wife aku je...biasalah..org pompuan...


Yg kat atas tu Royal Albert..part of Royal Doulton nyer keluaran...coraknya dipanggil Old Country Roses...kalau tgh sale 20 pieces leh dapat dgn harga 50 pound...sangat2 murah..memang berebutlah org beli masa ni....


kat mana nak beli???....kira2 45 minit perjalanan dari tempat aku ke factory outlet tableware ni..banyak sangat pilihan...ada Royal Doulton, Wedgewood, Portmeirion etc...dan kalau dah factory outlet tu mestilah harganya lebih murah daripada biasa...belum lagi masa sale...leh dapat sampai 75%...memang best... motifnya di sini...sape2 yg rasa2 nak pesan suh beli..bolehlah kami tolong belikan....insyaallah...harga di sini memang murah skit berbanding di Msia...kat bawah ni aku senaraikan website2 yg berkaitan...jamu2lah mata...kalau ada yg berkenan bgtau je....


Royal Doulton: www.royaldoulton.com/


Queen Anne Silver Plated Tableware

Queen anne (http://www.queenanneuk.com/ )ni plak, silver plated tableware...macam dulang2...casseroles...etc... hmmm..ni lagilah dkt ngan tempat aku...dalam 15 min je factory outletnya...kat Malaysia amatlah mahal...biasanya depa2 kat sini suka bawak balik casseroles Queen anne ni..boleh pakai masa raya..sape2 nak order pun leh contact aku...dan biasanya kat factory outlet reganya agak murah...kat bawah ni aku letak cth2 bbrp produk queen anne ni eik...


Round casseroles with lid and warmer (20.56 pound..tapi kat kilang lagi murah tau...)

CRUET



ni aku update skit cruet dengan harganya sekali...kiranya harga ni aku just convert terus dari pound ke RM..ni aku tak masukkan kos penghantaran lagi..sebab pada aku..postage hantar ni better korang share ramai2...jimat skit...kiranya kos penghantaran tu kira nanti..lepas tu ni harga web...biasanya kalau beli kat kilang ada harapan dapat murah skit sekurangnya dalam rm5-rm 20, bergantung kepada besar or keciknya tableware tu....aku paste senarai harga sekali kat bawah ni..sebab tak nampak dalam gambar tu..


SENARAI HARGA
1. 2 pieces leaf cruet (RM 24.00)
2. 3 pieces leaf cruet (RM 26.00)
3. 3 piece cruet set (RM 30.00)
4. 4 piece leaf cruet (RM 32.00)
5. 4 piece cruet set (RM 41.00)
6. 5 piece revolving cruet set
(RM 59.00)
7. 5 piece cruet set (RM 49.00)


DIVISION TRAY (Queen Anne)


yg ni plak..division tray..or senang citer..kalau korang nak buat letak kuih ke..ulam2 laksa ker..ulam nasi kerabu dan sewaktu dengannya...kalau nak tgk gambar besar kenalah masuk website queen anne yer...kiranya gambar ni sebagai rujukan je..dan harganya aku letak kat bawah...macam yg aku cakap kat atas tadi..harga kilang lebih murah..ni harga web...at least dapat kurang (RM5-RM20) mengikut saiz tableware tu...

SENARAI HARGA

1. 3 div tray with swing and fork (RM 53.00)

2. 3 div trat (RM 47.00)

3. 4 div tray with swing and fork (RM 68.00)

4. 5 div tray with centre lid (RM 87.00)

5. 5 div tray with full lid (RM 137.00)

6. 5 div tray with swing and central lid (RM 87.00)

7. Flan dish (RM 72.00)

8. Oval tray with fork (RM 68.00)

P/S: Pada Dnan...Set VANTAGE ko tu aku try cari...sebab kat sini seme org taktau pasal vantage tu...hehehe..

6 comments:

Mata Hati said...

d.. aku n mc zue nak kirim la old roses country... aku nak yang pic 1 mc zue tak kisah la asal cantik...tapi yang boleh letak paper, gula tu pun menarik gak.. agak2 boleh tak letak kuih raya? mc zue tanya? bayaran macam mana?

danny said...

vantage aku tu kalo jumpa boleh la... kalo tak jumpa takpe. Biar bini aku tengok dulu hak lain tu... kot2 dia berkenan hak lain plak.

Err... nanti mu bole la update sokme currency change pound to RM.

Mc Zue said...

d.. aku dah jumpa pinggang mangkok yang aku berkenan,, tapi tak boleh nak paste la kat sini..

Eja said...

:) D, aku nk tumpang gak ni. aku berkenan yg 4 pieces cruet tu. bape reganya (in RM..). hehehehe

madier said...

blh ajer kalu nak kirim...tgk2 ler dulu web2 yg aku bg tu...wat pilihang..pastu bgtau aku nak kim aper..kalu skalikan lg senang..leh aku shipkan skali..jimat skit kos antar..hahaha...
lipie>gambar yg kat blog tu aku letak antaranya jer..kalu tgk web dia lg byk..rambang mata nanti..hehehe..
danny>takpo nan,aku try cari...currency dah rm6.5=1pound skang ni...hahaha..
mczue>cepatnya ko jumpe...nanti bgtau aku...
eja>bereh eja...no hal punya..dlm rm40 kot..nanti aku kompom balik..

mczue&lipie>aku online korang lak tak online..hehehe...biasanya aku online pah balik keje..3.30pg=11pg waktu msia...

madier said...

mata hati>bayaran kira cam biasa..masuk akaun maybank aku..hahaha..