Sunday 22 June 2008

Usia Mematangkan Kita...

Salammm...
22 Jun 2008-Alhamdulillah..aku panjatkan kesyukuran padaMu Ya Allah......kerana panjangkan umurku dan murahkan rezkiku.... rupenya dah genap 33 tahun aku hidup kat bumi Tuhan ni....dah lebih separuh umur hidup manusia aku dah lalui...tinggal lagi separuh...org cakap purata umur manusia kira2 dlm 60 th jer.....hehehehe..kalau lebih tu kira subsidi...tapi,apa yg blh aku banggakan dalam diri aku hari ni?dalam hidup aku selama ni?ada ke?....taktau lah......emmm..

Perkara yg aku sgt kesal dilakukan selama hidup 33th ni ialah....Merokok....satu benda yg tak sepatutnya aku cuba..hehehe..rupanya payah juga nak berhenti merokok ni yee....aduhai...lama jugak lah aku merokok ni...moga satu hari aku akan berjaya tinggalkan benda yg tak berfaedah ni....tapi org kata kalau nak seribu daya,taknak seribu dalih....kiranya selama ni aku byk berdalih lah kot....

Perkara yg buat aku terkilan sampai ke hari ni...tak dapat jumpa arwah mak dan arwah ayah aku semasa arwah meninggal dunia....sesal sampai ke hari ini....masa ni duk blajar kat UUM....dua2 tak sempat tgk...tak sempat nak mintak maaf kalau ada salah dan silap....tak sempat nak mandikan..kapankan....solatkan....kebumikan...masa sampai umah...org dah kebumikan arwah....moga roh arwah ditempatkan dalam golongan orang2 yg beriman...Al-Fatihah... "Mok..Pok...Di mintak maaf byk2 kalau selama ni ada buat salah dan buat Mok ngan Pok menangis ke...halalkan makan minum...redhakan Di..."

Perkara yg buat aku bangga ngan diri aku....dapat masuk Universiti..impian mak aku nak lihat anak dia masuk U.....kat UUM byk benda yg buat aku bangga jadi aku.....antaranya...tauliah Lt Muda PALAPES(saat paling best dapat kawan2 yg akrab)....join daki Gunung....best woooo...Korbu,Batu Putih,Banjaran Titiwangsa(We maybe not the first,but we are the Best)....banggakan UUM dgn team Perahu Panjang......dpt KONVO degree.....dpt habiskan MBA..

Terasa 33th begitu cepat berlalu....byk lagi yg belum aku buat...sempat ke?insyaallah....jauh lagi ke perjalanan??harap2 dapat lakukan byk perkara baik lepas ni.......

Akhir.....terima kasih pada semua yg terlibat dalam mewarnai hidup aku selama ni...isteriku,Munirah Mohd Yusof..Love U very Much......Abah dan Mak Mertua....adik2 ipar...Kak Na,Liza,Abg Li,Lan....anak2 sedara...Arwah Mama(Al-Fatihah),Abah,Kak Chik,Kak Suzy,Adik....

Kawan2 ku....dari tadika sampai laaaa.....terima kasihhhh......

5 comments:

danny said...

selamat panjang umur dan semoga arwah mak ayah mu ditempatkan dikalangan orang soleh n solehah. Aku ingat lagi dulu di masa itu sebab bilik mu sebelah bilik aku...

madier said...

Amin...ingat nan..bonceng motor paling laju..CW..motor gedik..antar ke Jitra...cok dang ada skali rasanya..hehhe

Jankaulu said...

ingat lagi dulu menyewa bersama...

seorang senegeri yg ambilperhatian terhadap rakan...

and now v're dancing....

madier said...

jankaulu...memang tak lupa dan tak akan lupa..hehehe..insyaallah..

jupe mung de nung...

Mc Zue said...

selamat murah rezeki, selamat panjang umur, selamat di berkati dan dirahmati dan selamat untuk segalanya madier...amin..